بهینه سازی تارنما کنیبالیزیشن موضوعی می باشد که باید آن را بدون شوخی بگیرید. در غیر این صورت ضربه سنگینی به seo وب سایت شما می زند. کنیبالیزیشن مستقیما روی سکو بندی شما در نتیجه ها گوگل تاثیر منفی میگذارد.

 

cannibalization در عمل هنگامی حادثه می افتد که سایت شما در یک واژه و کلمه یا عبارت کلیدی ، با یکسری ورقه مختلف در حاصل ظاهر شود. این ایراد خیلی وقت ها میتواند به صورت ناخواسته واقعه بیافتد. و معمولا ناشی از ساختار نادرست معماری وب سایت ها میباشد. مثلا وقتی که یک دسته بندی از سایت شما دقیقا با یک برگه لندینگ پیج از سایتتان ، بر روی یک واژه کلیدی هدف گذاری شده اند. خیلی اوقات حتی نزدیک بودن کلمه ها کلیدی می تواند این خلل را ساخت نماید.

 

از طرف دیگر برای خیلی از وب سایت ها زمانی این اتفاق می افتد که به دستورالعمل های گوگل احترام نمی گذارند. گوگل به شدت مخالف این قضیه می باشد که شما یکسری صفحه از سایتتان را برای گرفتن درجه بهتر ، با یک کلمه کلیدی پر فرمایید. معمولا کسانی که دانش سئو خود را آپ دیت نکرده اند ، از این استراتژی به کار گیری می‌کنند. چون در چندین سال پیش این اقدامات جواب می‌بخشید. اما امروزه الگوریتم های گوگل پیشرفت شگفت انگیزی کرده اند و با این حرکات اشتباه صرفا به seo وب سایت خودتان ضربه می زنید.

 

چرا کنیبالیزیشن در کلمات کلیدی یک ایراد محسوب میشود؟

نکته این است که در صورتیکه چند ورقه بخواهند برای یک کلمه و واژه کلیدی مرتبه بندی شوند، کدام کاغذ برای جستجو کنندگان مناسب تر می باشد!؟

 

زمانی که ربات های گوگل در سایت شما به خزش میپردازند ، مشاهده می نمایند که یک‌سری کاغذ گوناگون برای یک کلمه کلیدی مرتبط” وجود دارا هستند. البته گوگل مجبور می باشد از دربین این صفحه ها ، باارزش ترین گزینه را انتخاب کند.

 

به عنوان مثال خیلی از افراد زمانی که سایت خود را با 2 بهره چهارم و پنجم در ورقه اول نتایج گوگل مشاهده می کنند ، بسیار ذوق زده می‌شوند. در حالی که نمی دانند در‌حالتی که این نقص‌ را برطرف کنند حتی ممکن می باشد بتوانند بهره اولیه یا دوم شوند و CTR بیشتری دریافت کنند. مشقت بار در نادرست هستید در حالتی‌که انتظار داشته باشید که با این استراتژی ، ارزش بهینه سازی وب سایت خود را افزایش دهید. با این کار در عمل علاوه بر اینکه ارزشی برای seo سایتتان ایجاد نکرده اید ، بلکه عصر های جانور را از خودتان گرفته اید. بی تردید تلاش فرمائید مقاله ها آپ تو دیت شده seo وبسایت را مطالعه نمائید تا از این ایرادات خودداری کنید.

 

یکسری استدلال مهم برای دوری از cannibalization

نرخ تبدیل : چرا وقت و انرژی خودمان را تلف کنیم؟! آن هم بر روی صفحات مختلف یک سایت که همگی هدف مشترک دارا هستند . حتما یکی از این صفحات نرخ تبدیل بهتری دارد. پس تمام همت و تمرکز شما باید روی همان برگه باشد.

 

کیفیت محتوا : بدون شک درصورتی که یکسری صفحه را با یک کلمه کلیدی هدف بگیرید ، محتوای آن‌ها خیلی به هم نزدیک می‌شوند. این مسئله باعث می شود که صفحات شما در معرض خطر محتوای تکراری قرار گیرند. و حتی در حالتی‌که جزء محتوای تکراری به حساب نیایند به مدل محتوای معدود بها می روند. این مورد ها به تارنما ما ضربه می زنند و دیگر به عنوان یک منشا در موضوع کاری خود شناخته نمی شویم.

 

بک لینک و پیوند : صد رد صد دریافت لینک از سایت های دیگر در حالتی‌که به صحت صورت بپذیرد ، بر روی seo وبسایت شما تاثیر مثبت می گذارند. حال تصور کنید که شما برای یک مفهوم واحد ، یک سری برگه در سایتتان تولید کرده اید. به این ترتیب لینک هایی که دریافت می کنید فی مابین آنها پخش میگردند. در حالی که به راحتی می توانستید با تمرکز بر روی یک ورقه در آن مضمون‌ کلیدی جایگاه مناسبی کسب نمایید.

 

چه‌گونه می‌توانیم نقص‌ کنیبالیزیشن را حل کنیم ؟

به کارگیری از تگ کنونیکال

شما بدون شک باید استراتژی مناسب برای تعیین لغات کلیدی داشته باشید. باید سعی نمایید برای هر صفحه از تارنما خود فقط یک کلمه کلیدی را گزینه هدف قرار بدهید. در‌حالتی که به دلیلی ناچار شدید یک سری کاغذ بسیار نزدیک به هم داشته باشید ، صد رد صد از تگ کنونیکال استفاده فرمایید. با استفاده ار این تگ برای گوگل مشخص میکنید که کدام صفحه مرجع اصلی میباشد.سئو سایت

 

بعضا ها فکر‌می کنند که استعمال از تگ کنونیکال به این مضمون‌ است که تنها یک ورقه اصلی و کانونی در نتایج گوگل ظاهر می‌شود. اگر‌که اصلا به این شکل نیست. شما با استفاده از تگ کنونیکال به گوگل می‌گویید که فلان صفحه ، صفحه اصلی در این باره است. اما در شرایطی که کاربر عبارتی را جستجو کند که پاسخ آن در صفحه ی کانونی نباشد و در دیگر صفحات مرتبط باشد ، گوگل آن کاغذ را به کاربران نمایش می دهد. حتی با وجود اینکه تگ کنونیکال آن ورقه به صفحه اصلی اشاره کند.

 

البته با تمامی این تفاسیر ، شما علاوه بر بهینه سازی باید تجربه کاربری را هم در لحاظ بگیرید. برای کاربران معمولا پراکندگی یک قضیه در صفحه های گوناگون ، تجربه جالبی نمی باشد. تا جایی که می‌توانید از صفحه های با محتوای کامل به کار گیری کنید.

 


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها